YOGA
op het werk

en meer


Yoga 4 Everybody in Arnhem

Yoga for everybody and every body

Blog

Iedere dag mediteren -week 16-

Geplaatst op 24 april, 2017 om 10:40

week 16

Het bevalt me goed om eerst de aandacht op mijn lichaam te richten en vanaf mijn voeten naar mijn hoofd alles te voelen. Daarna kan ik me beter op mijn adem richten. Stap 3 van de drie-staps-meditatie, je op de ruimte om je heen richten, vergeet ik steeds een beetje. Het duurt een tijdje voor alles rustig in me wordt. Wanneer de rust overheerst vind ik het heerlijk om daarbij te blijven en te kijken wat er gebeurt. Ik merk dat mediteren het best gaat als ik niet te moe ben, dan val ik namelijk steeds in slaap en is het vooral een powernap. Al met al merk ik dat mediteren me rust geeft en hoe vaker ik mediteer, hoe langer die voortduurt.

Maandag 17 april
14:05, 16 minuten

Voor: Inmiddels weer fit, wat yoga-oefeningen gedaan.
Na: Rustig, maar toch een beetje moe.
Weer tot half 8 geslapen, maar ik heb nog twee uur nodig om echt wakker te worden. Misschien door te weinig beweging en te veel eten gisteren, vast niet van die meditatie. Het is mooi weer, dus we gaan paaseieren zoeken in het park. Die vinden we niet, maar we hebben wel de paashaas ontmoet. De frisse lucht en het wandelen geven me weer energie.
Dinsdag 18 april
22:47u, 5 minuten
Voor: Overdag yoga gedaan, verder bezig met huishouden en ziek kind.

Na: De indrukken van de dag van me af laten glijden en klaar om te slapen.

Wat gaat een dag soms toch snel voorbij, ook al ben je alleen maar thuis. In de avond heb ik met Elise (Elysia Bodywork) onze workshop 'In Je Vrouwenkracht' voor 28 mei opnieuw doorgenomen. Leuke aanpassingen gedaan! (Je kunt je nog aanmelden.) Tijd om te slapen, maar eerst nog even mediteren. Een goed einde van de dag.

Woensdag 19 april

12:57u, 19 minuten

Voor: Vanmorgen yoga-oefeningen, rustige morgen
.
Na: Rust en energie.

Wat is het fijn om de dag rustig te beginnen en mijn lichaam soepel te maken met yoga-oefeningen. Stil zitten voor meditatie gaat dan stukken beter en ik heb minder de neiging om in slaap te vallen. Vandaag werd ik me bewust van mijn lichaam en al mijn gedachten. Maar die werden steeds rustiger en als vanzelf gaat mijn aandacht naar mijn adem. Meditatie gaat steeds meer vanzelf.

Donderdag 20 april
21:50u, 15 minuten
Voor: Moe van werken, huishouden en tuinieren en vooral geen zin om te mediteren.

Na: Uitgerust, maar klaar om naar bed te gaan
.
Zodra ik begon kwamen er overal gedachten vandaan. Ik observeer ze en probeer er niet in mee te gaan. Als is dat soms lastig, vooral als er iets voorbij komt wat ik niet mag vergeten. Ik moest nog twee dingen doen voor ik naar bed ging en dat kwam ook langs. Niet op in gegaan en toch niet vergeten. Misschien hoeven we niet zoveel met onze onrustige gedachten.

Vrijdag 21 april

Niet gemediteerd. Ik had een vrijgezellenfeestje dat tot 3:30u duurde. Voor het begon was ik met Nora bezig en vanaf 12u kwamen de feestgangers binnendruppelen. Ik heb tussendoor een aantal keer bewust mijn voeten op de grond gezet en goed op mijn adem gelet. Het mediteren integreert zo langzaam in mijn dagelijksMisschien komt het door het iedere dag mediteren, maar ik had heel veel energie die dag.

Zaterdag 22 april
20:00u, 16 minuten
Voor: Moe na een dag en een nacht feesten en iets te weinig slaap
.
Na: Rustig en minder moe.

Na mijn korte nacht was ik minder moe dan verwacht. De komende nacht lag ik zelfs een tijdje wakker. Ik had een indrukwekkende film gezien over de slavernij die allerlei onrust in mijn hoofd bracht. Na een tijdje bedacht ik dat ik liggend kon gaan mediteren. Aangezien ik zittend al in slaap kan vallen zou dat nu misschien ook helpen. Dat hielp inderdaad, binnen vijf minuten was ik vertrokken.

Zondag 23 april
21:00 u, 16 minuten
Voor: Geen zin in mediteren, wel in televisie kijken.

Na: Zin in om te bewegen.

Een uur heb ik het mediteren voor me uit geschoven. Ik had geen zin, ondanks de goede effecten die het mediteren op me heeft. Wat ben ik blij dat ik het toch gedaan heb. Niet voor de continuïteit, maar vooral om hoe ik me daarna voelde. Ik heb spontaan een 7-minute work-out gedaan en nog wat yoga-oefeningen.

CategorieŽn: iedere dag mediteren

Plaats een reactie

Oeps!

Oops, you forgot something.

Oeps!

De woorden die je hebt ingetypt komen niet overeen met de opgegeven tekst. Probeer het nogmaals.

0 reacties